Studia, nauka

2008-12-01 14:07:01

PKP Intercity przejmuje pociągi pospieszne i zmienia rozkład jazdy

Wasza ocena 6.3 Oceń artykuł
PKP Intercity przejmuje pociągi pospieszne i zmienia rozkład jazdy 6.3 out of 10 based on 15 ratings. 15 user reviews.

Od początku grudnia pociągi pospieszne będą kursowały jako klasa economy. Pojawi się też nowy rozkład jazdy. Zmiany spowodowane są przejęciem połączeń międzyregionalnych przez PKP Intercity. Ceny biletów i ulgi studenckie mają pozostać bez zmian.

PKP Intercity obsługiwało dotychczas połączenia EuroCity, InterCity, Ekspres i TLK. Razem dawało to 150 połączeń. Teraz PKP intercity

Na szybsze połączenia jeszcze poczekamy

fot. Marcin Biodrowski

wzbogaci się o 381 dodatkowych połączeń. W spadku po PKP Przewozy Regionalne, firma dostanie też blisko 2 tysiące wagonów i 3,5 tysiąca pracowników.

Znając realia panujące na polskiej kolei trudno spodziewać się rewolucyjnych zmian. Jednak warto pamiętać, że PKP Intercity to obok PKP Cargo najlepiej zarządzana spółka w grupie PKP. Na pierwszy rzut oka zmiana może się wydawać symboliczna, bo niezmienione zostaną ceny biletów i zasady podróżowania. Pociągi pospieszne, teraz economy, nie będą objęte rezerwacją miejsc, a bilety sieciowe, okresowe i jednorazowe sprzedane przed 1 grudnia nie stracą swojej ważności.


Intercity zapowiada, że w niedługim czasie wprowadzi pakiet ofert promocyjnych na przejazdy międzywojewódzkie. W perspektywie najbliższych 4 lat ma się także poprawić stan przejętego taboru. PKP Intercity na remonty wagonów wyda miliard złotych. Stopniowo mają być wdrażane standardy obowiązujące w innych typach pociągów obsługiwanych przez Intercity, takie jak dostępność biletów przez internet.


Jedyną zmianą, na którą nie trzeba będzie czekać jest rozkład jazdy. Nowy będzie obowiązywał od 14 grudnia. Podstawową zmianą są nowe założenia rozkładu:

1. Nowy rozkład ma mieć charakter cykliczny: odjazdy pociągów ze stacji na tą samą końcówkę minutową w cyklicznych odstępach czasu (np. co dwie godziny).
2. Stałe końcówki odjazdów i przyjazdów mają ułatwić przesiadki na dużych stacjach.
3. Odjazdy z Warszawy Centralnej:
- do Białegostoku pociągi będą odjeżdżały 25 minut po pełnej godzinie zamiast 20 minut po pełnej godzinie pociągi będą odjeżdżały, dzięki temu przesiadki z pociągów Intercity od strony Poznania skróca się do 5 minut.
- pociągi w kierunku Lublina odjeżdżać będą z Warszawy Centralnej 15 minut po pełnej godzinie, do Radomia 55 minut po pełnej godzinie, w kierunku Koluszek i Częstochowy 50 minut po pełnej godzinie, a w kierunku Bydgoszczy o pełnej godzinie
4. Linia Kraków - Katowice - Wrocław- Poznań:
- pociągi w kierunku Wrocławia będą odjeżdżały z Krakowa 47 minut po pełnej godzinie, z Katowic 34 minuty po pełnej godzinie, a do Wrocławia będą dojeżdżały 25 minut po pełnej godzinie
- odjazdy z Wrocławia do Poznania i Katowic zaplanowano na 35 minut po pełnej godzinie, a z Katowic do Krakowa, Rzeszowa i Przemyśla 30 minut po pełnej godzinie


Ze względu na remonty torów część pociągów została zawieszona. Na swojej stronie internetowej PKP Intercity publikuje też następujący wykaz najważniejszych zmian w kursowaniu dawnych pociągów pospiesznych w rozkładzie 2008/2009:


a) „Hutnik" - relacja Olsztyn - Racibórz; Pociąg będzie kursował codziennie (dotychczas tylko w wakacje), a w wakacje w wydłużonej relacji Ełk - Racibórz. Na odcinku Ełk - Olsztyn - Warszawa zastąpi pociąg TLK „Pojezierze" (wycofany z ze względu na prowadzone prace torowe). Pociąg zapewni w wakacje obsługę relacji Mazury - Śląsk.

b) Skrócenie czasu przejazdu na linii Warszawa - Terespol od kilkunastu do 25 minut.

c) „Karkonosze" - relacja Białystok - Jelenia Góra; Nowe codzienne połączenie Jeleniej Góry (odjazd 19:53) i Wrocławia z Białymstokiem. Odjazd z Warszawy Centralnej 6:05, przyjazd do Białegostoku 8:45. Na odcinku Warszawa - Białystok zastąpi dotychczasowy pociąg relacji Szczecin - Ełk, kursujący w soboty. Zapewni pierwsze poranne połączenie Warszawy z Białymstokiem i ostatnie wieczorne połączenie Białegostoku z Warszawą. Odjazd z Białegostoku 20:00, przyjazd do Warszawy Centralnej 22:35. Na odcinku
Białystok - Warszawa zastąpi dotychczasowy pociąg relacji Ełk - Szczecin, kursujący w niedziele.

d) „Bydgoszczanin" - relacja Bydgoszcz- Chełm; Pociąg będzie kursował codziennie (dotychczas od poniedziałku do soboty) w wydłużonej relacji z Bydgoszczy do Chełma. Pociąg będzie prowadził codziennie grupę wagonów z/do Zamościa.

e) „Oleńka" - relacja Warszawa - Opole; Pociąg pojedzie w relacji do Opola, a w wybranych terminach do Kłodzka przez Nysę. Zapewni nowe, bezpośrednie połączenie pomiędzy stolicą a Kłodzkiem i Nysą.

f) „Sudety" - relacja Warszawa - Zgorzelec; trasa pociągu codziennego zostanie wydłużona do Zgorzelca, przez Łódź, Wrocław i Legnicę, a w wybranych terminach do Jeleniej Góry.

g) „Kormoran"- relacja Olsztyn - Katowice; Pociąg pojedzie w zmienionej relacji do Katowic (dotychczas do Wrocławia).

h) „Reymont" - relacja Łódź Fabryczna - Kraków/Katowice; Pociąg powróci na trasę przez Częstochowę i tam będzie dzielił się na połączenie do Katowic i Krakowa.

i) „Soła" - relacja Bydgoszcz - Bielsko -Biała; Nowy pociąg z Bydgoszczy przez Toruń i Łódź do Bielska Białej.

j) „Włókniarz" - relacja Łódź- Szczecin/Wrocław; pociąg zyska nowy postój w Łasku, w którym krzyżują się drogi z 5 pięciu kierunków. Jest to centrum przesiadkowe dla pasażerów z Bełchatowa, Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska.

k) „Stoczniowiec" - relacja Gdynia - Katowice; pociąg będzie prowadził grupę wagonów do Krakowa Głównego, w zamian za pociąg „Sukiennice", który nie będzie kursował.

l) „Albatros" - relacja Szczecin - Tczew; nowy pociąg pospieszny (dotychczas jako osobowy Szczecin - Malbork - Szczecin), zapewni codzienne wieczorne połączenie Pomorza Zachodniego z Trójmiastem oraz poranne połączenie w relacji odwrotnej.
m) „Słowiniec" - relacja Słupsk - Przemyśl; Pociąg pojedzie w relacji wydłużonej z Przemyśla do Słupska (dotychczas jedynie Poznań - Słupsk). Na odcinku Przemyśl - Wrocław zastąpi pociąg „Galicja", który kursować będzie na trasie Rzeszów -Szczecin - Rzeszów.
n) „Bosman" - relacja Poznań - Szczecin/Świnoujście; Pociąg będzie kursował w relacji skróconej Poznań - Szczecin/Świnoujście, na odcinku Wrocław- Poznań zostanie zastąpiony przez pociąg „Piast" relacji Gdynia - Wrocław.


Komunikacja międzynarodowa:

  • „Kiev Express" - połączenie Kijowa z Warszawą, z rozkładem jazdy zmodyfikowanym, dogodniejszym dla pasażerów (przyjazd do Warszawy 8:20, odjazd z Warszawy 16.45)
  • Połączenie Szczecin - Amsterdam - dogodne, bezpośrednie połączenie Szczecina z Berlinem, Hanowerem i Amsterdamem, realizowane sześć dni w tygodniu.
  • „Hańcza" - codzienne połączenie z Warszawy przez Suwałki do litewskiego Szesztokai, skomunikowane na stacji Szesztokai z bezpośrednim pociągiem do Wilna.

więcej na www.intercity.pl


studente.pl on Facebook
kiedy doczekam sie przyzwoitego polaczenia do Łodzi a nie jechac wlec sie az 8 godzin nie mowiac juz o połaczeniach przez Warszawe lublinianka2008-12-12 21:08:23
Ja podziękowałam PKP i jeżdżę WYŁĄCZIE PKS-em. Podróż jest :
- tańsza,
- ciekawsza,
- bez idiotycznych niespodzianek
- większość oferuje zniżki
- szczególnie polecam "KOMFORT-BUS" na trasie Warszawa - Bydgoszcz, Białystok - Szczecin - i nie tylko.
POZDRAWIAM i życzę Wesołych Świąt.
Sofija2008-12-07 11:52:15
Gdzie jest publikowany nowy rozkład jazdy 2008/2009?
Już tylko 10 dni do jego obowiązywania a system dostępu z internetu odpowiada że brak danych od 13 grudnia. Wszystkie informacje omawiają tylko zmiany w rozkładach. Jak zwykle polski bałagan. Nieźle zaczyna się to przejecie!
redamarine2008-12-05 02:00:45
czyżby pociągi były tylko dla rządzących? Jesli tak to są niepotrzebne bo oni jeżdzą slużbowymi samochodami lub samolotami a co z 95 procent ludzi, którzy zyją za 2 procent pensji tych powyżej andriu2008-12-03 14:39:33

Kolejna rewelacja, którą zapewniły nam spółki PKP - dzisiaj dowiedziałem się w kasie, iż nie ma w ofercie dopłat do pociągu pośpiesznego. Pomimo posiadania biletu miesięcznego za notabene 200 zł trzeba kupić nowy bilet na przejazd - po prostu rewelacja gratulacje dla Panów "strategów" z PKP.
Jako klient PKP "PR" jak i "IC" czuje się oszukany. Klienci cierpią bo kilku strategów nie może się dogadać. Ciekawi mnie jak będzie jak się dogadają. Jakieś parę miesięcy temu firmy PKP zafundowały klientom obniżkę do dopłat na pośpieszne i podnosząc równocześnie cenę biletów osobowych (miesięcznych) Czy to nie ewidentna manipulacja przed przejęciem prze IC "pośpiesznych". - Teraz pewnie dopłata będzie kosztowała 80% ceny biletu na osobowy – kolejna podwyżka. Wilk syty owca cała........... Ciekawe co na to UOKiK
Przyglądając się tej strategii wydawać by się mogło, że ruchy te dążą do likwidacji pociągów pośpiesznych i zastąpieniu ich droższymi pociągami IC. Co prawda jeszcze czeka nas remont taboru tak wiec odłożone jest to pewnie na za parę lat.
profi42008-12-02 11:34:30
« [1] » 

Forum studente.pl Najnowsze wątki | Najpopularniejsze wątki | Dołącz

Zobacz także

Tysiąc dolarów dla freelancera z Poznania. Kto zdobędzie kolejną nagrodę? Wrocław miastem ludzi życzliwych! Weź udział w konkursie Zobacz najlepsze filmy o Wrocławiu! Gala finałowa konkursu Kręć Wrocław
Przypomnij hasło » Zarejestruj się »

Szukasz szkoły lub uczelni?

Ilość obiektów: 3814



Dodaj swój wpis!

Polecane

  • "Edukacja" - Wyższa Szkoła Zarządzania

    Wysoki poziom nauczania, komfortowe warunki i programy stypendialne, dzięki którym możliwe jest studiowanie całkowicie za darmo – to wyróżnia „ Edukację”!